Posilovací cviky na hamstringy

Hamstringy představují v podstatě spojení tří svalů, jedná se sice o biceps femoris, semitendinosus a semimembranosus. Zjednodušeně je možno říci, že se jedná o zadní strany stehen. Jde o nejsilnější tělní svaly, své zásadní využití nachází především jako pohon při sprintech. Tyto svaly přenáší sílu od kolene ke kyčelnímu kloubu. Chcete-li mít hamstringy dokonale svalnaté a zpevněné, je třeba tvrdé dřiny, která je docílena vhodným cvičením. Ptáte se, jaké posilovací cviky jsou na hamstringy nejvhodnější? Které z nich přináší největší efektivitu pozorovatelnou navenek? Potom čtěte dále, dáme vám doporučení! Obvykle se jedná o jednoduché cviky, které můžete vykonávat klidně i v prostředí vašich domovů, velmi důležitá je však pravidelnost!

  1. Strečinkový cvik A

  • Postup provedení cviku je velmi jednoduchý: Lehneme si na záda a pokrčíme jednu nohu. Druhou nohu necháme nataženou a pohybem v kyčli ji zvedáme co nejvýš je to možné. Nyní, když je noha nadzvednutá, tak ji s výdechem přitáhneme co nejblíže k tělu pomocí například ručníku. Tento cvik provedeme několikrát a potom ho opakujeme pro druhou nohu!
  1. Strečinkový cvik B

  • Opět jde o velmi jednoduchý, za to však efektivní cvik. V podstatě se jedná o jakýsi pohyb. Sedneme si a jednu nohu natáhneme před sebe a mírně ji zvedneme. Druhá noha je taktéž natažená, ale leží pevně na zemi a to v celé své délce. Nohu, kterou máme zvednutou, se snažíme přitáhnout co nejvíce k tělu. To provedeme tak, že ji chytneme za chodidlo a tlačíme směrem k tělu. Totéž opakujeme poté i pro nohu druhou.
  1. Strečinkový cvik C

  • Další z mnoha strečinkových cviků má následující postup: Lehneme si na záda a obě nohy natáhneme a zvedáme je co možná nejvýše. Jakmile je máme v nejvyšší poloze, uchopíme je rukama za lýtka a s výdechem je přitahujeme k tělu, je třeba v této fázi alespoň chvíli vydržet. Cvik je zapotřebí několikrát opakovat!

Samozřejmě existuje mnohem více strečinkových cviků na posilování hamstringů. Pokud byste chtěli k posilování využít i možnosti posilovny, nabízí se vám třeba celá paleta cviků na slideboardu. Špatné není ani zakopávání s využitím posilovacích strojů.

Posilování zadní strany stehen je velmi rozšířené, pokud s nim nemáte žádné zkušenosti, měli byste tuto absenci napravit!

Přidat komentář