Trénink Westside Barbell

Trénink Westside Barbell vymysleli v šedesátých letech minulého století v americké Kalifornii. U vzniku tohoto tréninku stál Louie Simmons, který se nechal inspirovat silovými tréninky panů Georgie Frenna a Billa Westa. Louie Simmons zkombinoval jejich efektivní tréninky se svými a tak vznikl trénink pod názvem Westside Barbell.

Jak trénink Westside Barbell vypadá?

Hlavní princip tréninku Westside Barbell je jeho rozčlenění. Trénink se dělí na maximální zatížení, dynamické zatížení a opětovné zatížení.

Série maximálního zatížení je určena především k nárůstu síly. Tato série by se měla provádět celkem třikrát. Poté přichází série dynamického zatížení. Je to série, která by měla být prováděny s maximální možnou silou působící na činku. Nakonec pak následuje série opětovného zatížení, které jsou vymezeny k vybudování velikosti síly svalů na přídavných cvicích, které se shodují s kulturistickými cviky. V této sérii jsou zde kupříkladu cviky na tricepsy nebo cviky na upevnění pomocných partií v základních cvicích.

Co je jádrem Westside Barbell tréninku?

Westside Barbell trénink je v podstatě tréninková metoda, která kalkuluje se čtyřmi dny na trénink. Z toho dva dny jsou vyčleněny na horní partie těla, zatímco zbylé dva dny jsou zaměřeny na dřepy a na mrtvý tah. Jeden den tréninku je zaměřen na maximální zatížení a druhý den je pak věnován tréninku na dynamické zatížení. Pro vylepšení kondice byly začleněny do tréninku taktéž cviky jako tahání těžkých aut či saní. Westside Barbell používá také ke svému tréninku velké činky, jednoruční činky, řetězy, kladky a elastické popruhy.

Trénink Westside Barbell je určen především pro středně pokročilé a pokročilé kulturisty. Nejdůležitějším cílem tréninku je zvýšení síly. Tréninkový plán by se měl dodržovat po dobu osmi týdnů.

Přidat komentář