Posilování bicepsů

Posilování patří k základním volnočasovým aktivitám velkého množství lidí. Není se čemu divit, díky tomuto sportu se totiž odreagujeme, nabereme novou sílu a ještě k tomu posílíme naše sebevědomí, to hlavně protože při vhodně zvolených cvicích můžeme vytvarovat postavu dle našich představ! Samozřejmostí je i pozitivní dopad na fyzické i psychické zdraví. Především pánové se při posilování zaměřují na vytvarování rukou, konkrétně i bicepsů. Existuje celá řada osvědčený postupů, jak toho docílit. Základem jsou správně zvolené cviky, včetně celého postupu.

Nejlepší cviky na bicepsy

Jaké jsou tedy nejvhodnější cviky pro posilování bicepsových svalů? Je jich hned několik. Pojďme si přiblížit alespoň některé z nich!

  1. Podhmatový bicepsový zdvih s velkou činkou

  • Jedná se o vůbec nejpoužívanější a nejrozšířenější cvik pro zvýšení objemu bicepsových svalů. Cvik je vykonáván ve stoje v postoji na šířku ramen, může se využít i větší váha zátěže, ta však nesmí jít v žádném případě na úkor kvality. Činku musíte mít v natažených pažích před tělem. Lokty musí být po celou dobu drženy u těla s tím, že jejich poloha se nesmí měnit. Tímto způsobem by se měla činka zvedat tak vysoko, jak jen je to možné, přičemž však nesmí dojít k pohybu loktů. Jakmile je činka ve vrcholné poloze, zastavte a pomalu spouštějte dolů.
  1. Nadhmatový bicepsový zdvih s velkou činkou

  • Jedná se rovněž o velmi rozšířený způsob posilování bicepsových svalů. Algoritmus je v podstatě stejný, jediné co je změněno, je to, že dlaně směřují k zemi. Tento druh cviku rozvíjí především sval vřetení a hluboký sval pažní. Cvik je potřeba opět provádět plně technicky a čistě, raději menší váhu, ale správný postup!
  1. Bicepsový zdvih s jednoručními činkami

  • Tento cvik se provádí vsedě nebo ve stoje. Činky uchopíme do obou rukou tak, že dlaně směřují dopředu a lokty je třeba mírně pokrčit. Činky byste měli zvedat, aniž se pohybují lokty, a to při zadrženém dechu, jakmile dosáhnete horní polohy, vydechněte. Do spodní polohy je zapotřebí činku spouštět pomalu. Následuje krátká pauza, zhruba dvě sekundy, a poté se celý postup v několika sadách opakuje.
  1. Kladivový bicepsový zdvih

  • Tento cvik se provádí ve stoje, nohy jsou mírně roztažené, ideálně do šířky ramen. Činky uchopíme tak, že kotouče zaujímají vodorovnou polohu. Oběma činkami střídavě pohybujeme doleva a doprava, lokty však musí být neustále ve stejné poloze, nesmí se hýbat!

 

Přidat komentář