Posilování tricepsů

Posilování přináší všeobecně dobrý pocit a to jak z toho, že jsme udělali něco pro své zdraví, tak i proto, že je určitá šance, že budeme vypadat zase o něco lépe. Pokud totiž provádíme vhodné cviky, můžeme docílit zpevnění či vytvarování určitých tělových partií. U mužů se jedná nejčastěji o ruce. Pojďme si přiblížit několik vhodných cviků, díky kterým je možno posílit tricepsy a samozřejmě i zvětšit jejich objem:

  1. Francouzský tah s jednoručkou v sedě

  • Postup je následující: Je třeba si sednout na lavici s krátkým opěradlem. Do rukou uchopíme jednoruční činku. Tu je zapotřebí zvednout nad hlavu, držíme oběma rukama. S každým nádechem ji potom opatrně spouštějte k temeni hlavy, ovšem jen do takové polohy, aby lokty svíraly s pažemi úhel zhruba devadesáti stupňů. S výdechem potom činku zvedejte opět do polohy nad hlavou a postupně několikrát celý postup opakujte. Lokty se však snažte po celou dobu držet co nejblíže k hlavě!
  1. Cvik Kick – back

  • Kick back je velmi používaný a rovněž i efektivní cvik pro posilování tricepsů. Správné provedení sestavy je následující: Jednou nohou klekneme na lavici a druhou rukou potom uchopíme jednoruční činku, předkloníme se do takové polohy, kdy je trup rovnoběžný s podlahou. Rovněž i ruka, ve které je držena činka, je rovnoběžná s podlahou, nyní rukou pohybujeme tak, aby svírala s podlahou úhel zhruba devadesáti stupňů (pohyb je však zaměřen pouze na část od loktu po dlaň, kdy loket musí zůstávat nehybný).
  1. Benchpress

  • Na cvik je potřeba mít k dispozici benchpress lavici a velkou činku. Při nádechu je činka spouštěna na prsa, při výdechu je potom nadzvedávána. Tělo musí přesně kopírovat lavici, záda je třeba mít v doteku s lavicí, prsa se snažte tlačit vzhůru. Činka nesmí být odrážena od hrudníku, neměla by se ho ani dotýkat. Při cviku je vhodná asistence, především z důvodů bezpečnosti!
  1. Francouzský tah vleže

  • Posledním cvikem, o kterém se zmíníme, je potom francouzský tah vleže. Ten je prováděn na lavici, kdy vleže do obou rukou uchopíme jednoruční činky. Ruka svírá v loktu úhel zhruba devadesáti stupňů, algoritmus cviku představuje zvedání činky do takové polohy, kdy je ruka napnuta, lokty by se přitom měli co nejméně pohybovat!

 

Přidat komentář